marți, 21 aprilie 2020

DEZNĂDEJDEA POEȚILOR

Ca sa nu fie nici un fel de suspiciuni.Am votat  Octavian Ticu. Mi-a placut cum s-a prezentat in campanie. A fost magnific. Cineva  trebuie sa spuna adevarul. Si-n parlament. Si-n alegeri. Uneori, ca sa nu murim  , e deajuns si unul.
                         ...
Visinul. Pe la poale e inca verde. Dar crestele sint aurii. Exact ca omul, cind incetineste.
                         ...
Magdalena Munteanu , o preoteasa perfecta , buna mea prietena care odata m-a numit tata , il citeaza azi pe Cuviosul Ambrozie de la Optina:„Dacă vrei să scapi de tristețe, nu-ți lipi inima de nimic și de nimeni." De aur cuvinte. Eu stau insa si ma gindesc in aceasta toamna fabuloasa de ce totusi sa ma lipesc , pentru ca, -iubirea , gravitatia - e regula generala a Universului. Poate m-a lipesc ca frunza , de lut, ca sa nu fiu trist?
                                                                            ...
Inainte de a esi pe traseu am cercetat gradina. S-a ingindurat si ea, ca si mine , dupa ce  flacaii cu drujba au facut curatenie. Totul curge in lumea aceasta. Au disparut abricosii, ciresul lui Druta, iar din ciresul lui Rem a ramas doar un ram si o rana deschisa .Ca inima unui tovaras, din alta lume , care nu m-a tradat niciodata.
                                                                           ...
Maestre , frate Valeriu Gherghel , iti urmaresc blogul , am cartea .Inca la Bookfest, din august , am procurat "Roata placerilor". Esti un cititor fascinant. Pentru ca citesc cite doua, trei carti deodata , acum stau cu "Ierusalimul" lui Montefiori si "Lolita" lui Nabokov , incet sper m-a apropii de ea. Ca de un festin. Mai sper ca poate ne intilnim vreodata cind dai cu piciorul prin Chisinau.Oamenii cartii, acesti peregrini incurabili, intotdeauna au fost niste mari condrumeti pentru mine.
                                                                          ...
Copaci ingropati de vii.Asta am vazut zilele acestea pe Grenobl.Doar virfurile chemate sa atinga stelele mai stircesc neputincioase din lut pe renumita Vale a Grecului.Nu este o metafora.Este o realitate pe care eu , dupa ce   in toti acesti ani am trait si reflectat stoic doar cu un visin la geam , nu am s-o inteleg niciodata. Am sentimentul funest ca aici, in vara aceasta, pe colinele Schinoasei , a fost ingropata o civilizatie.
                                                                       ...
A sunat Ana. O singira data am lasat telefonul  zilele acestea din mina si am coborit jos sa-mi prepar cina. Si-a sunat. Aista e norocul meu. Asa mi-a mers toata viata. Dar e minunat.Stiu ca cineva ma suna ,chiar daca nu razbate.
                                                                      ...
Miercuri invitat de parintele Octavian Moșin m-am intilnit cu tinerii de la biserica USM in cadrul unei seri duhovnicestii. Vorbeam despre rugaciunea neincetata. Si la un  moment dat cineva a intrebat: "Si daca nu va puteti ruga?" "Nu ma rog!" -am zis. Imi pare rau.Trebuia sa adaog:"Deznadajduiesc pina la capat!" Probabil de asta am recitat toata seara, bilbiindu-ma, din marii poeti ai lumii.Pentru ca in deznadejdea lor locuieste Dumnezeu.
                                                                    ,,,
Astazi este ziua mondiala a filozofilor.Iata un citat util de Mahatma Gandhi, pe care mai demult l-am lipit pe usa:"Singurul tiran pe care il voi urma este vocea calma, blinda din mine. " Credeti ca il respect ? Pe naiba. De aceea il reiau in fiecare zi iarasi si iarasi de la inceput.Este un scop totusi , fara de care viata nu poate fi conceputa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu